המרכז לקידום הלמידה

ברוכים הבאים למרכז הלמידה

"המרכז לקידום הלמידה" קיים בבני ברק כעשרים שנה. המרכז הוא תוצר של שיתוף פעולה בין עירית בני ברק לבין משרד החינוך ובפרט המתי"א אשר רואים כמטרה משותפת לקדם את התלמידים הזכאים לתמיכה. הזכאים לתמיכה הם התלמידים שעברו וועדות שילוב במתי"א או בבתי הספר בעיר ונמצאו זכאים לסיוע לימודי או פארא רפואי.

במרכז עובדות במשך השנים מורות להוראה מתקנת באוריינות, חשבון ואנגלית והכנה לכיתה א'. כמו כן עובדות במרכז מטפלות פארא רפואיות בתחומי הריפוי בעיסוק, קלינאות תקשורת, ותרפיסטיות רגשיות. 
המרכז פתוח ארבעה ימים בשבוע , משעה 12:00-19:00.  בממוצע מגיעים למרכז מדי שנה בין 80-100 תלמידים, מילדי גן בגילאי ארבע ועד תלמידי כיתה ט'.

הפנית התלמידים אל המרכז נעשית דרך מנהלות גני הילדים ויועצי בתי הספר בלבד. 

בשנים האחרונות אנו מתמקדים במרכז בבניית קבוצות טיפול ולמידה בדגש על הכנה לכיתה א' ומיומנויות חברתיות, מתוך ההבנה שהשקעה בגילאים הצעירים מצמצמת פערים ומניבה הצלחה בגילאים מתקדמים יותר.

בנוסף, אנו בונים קבוצות למידה להקניית אסטרטגיות לתלמידי בתי הספר על מנת להקנות להם כלים שישמשו אותם בתוך מסגרות הלימוד וישפיעו על כל תחומי ותכני הלימוד.

הקמת המרכז נבעה מתוך מטרה להעשרת הלמידה לתלמידים מוחלשים בשעות אחר הצהריים. מטרה עיקרית נוספת היא הנגשה וחיזוק הקשר הטיפולי לימודי עם הקהילה, רתימת הורים למעורבות בלמידה של ילדיהם ויצירת אינטגרציה לימודית וחברתית בין המוסדות החינוכיים השונים בעיר. 
המרכז ממוקם שנים רבות בלב שכונת "פרדס כץ" ומתפקד כבית פתוח להורים ולתלמידים ומהווה כוח עזר לגנים ולבתי הספר השונים המתמודדים עם האוכלוסייה המורכבת בבני ברק .
הלמידה במרכז נעשית בקבוצות למידה וטיפול על פי רמת ידע, יכולת ומטרות משותפות.

בגילאי הגן, לאחר קבלת זכאות בוועדת שילוב, מגיעות אל כלל הגנים שלוש מומחיות תחום של המתי"א בתחום השפתי/ הרגשי/ והרפוי בעיסוק. מומחיות התחום עורכות מיפוי של תפקוד הילדים לפני סוף שנת הלימודים. בנוסף, נערך מידע שמגיע אל המתי"א מתוך הדיונים בוועדות השילוב. כלל ממצאים אלו מהווים בסיס לבנייה נכונה יותר של קבוצות הטיפול העתידיות ומאפשרים מבט-על על מצב התלמידים בעיר והתארגנות יעילה יותר לעבודה עם התלמידים.

בגילאי בית הספר, במקביל להפניית התלמידים באמצעות שאלונים שמולאו על ידי היועצים והמורים המקצועיים, עוברים התלמידים הערכה ראשונית במרכז. בעקבות ההערכה ועל פי שיקולי הדעת של המורות להוראה מתקנת, משובצים התלמידים לקבוצות הלימוד. קבוצות אלו מורכבות משלושה עד חמישה תלמידים, בנים ובנות. קבוצות הלימוד לעיתים קרובות מכילות תלמידים ממגוון בתי ספר בעיר שבאופן טבעי לא היו יושבים יחד ללמידה משותפת. כאמור, תתיכנה קבוצות למידה מכוונות אסטרטגיות הכוללות לא רק תלמידים מבתי ספר שונים אלא גם מקבוצות גיל שונות, עד פער של כשנתיים, הרלוונטיות ללמידה משותפת. 

הקשר עם בתי הספר באמצעות אנשי קשר קבועים נשמר ברציפות באמצעות עדכון הדדי טלפוני המדווח מדי חודש.

פרטים כלליים