רחל גרינוולד- מאבחנת דידקטית

בעלת תואר ראשון בחינוך מיוחד ותעודת מאבחנת מוסמכת מבית המורה, סמינר שרנסקי. מזה 21 שנים עוסקת בהוראה ובחינוך מיוחד ומזה 6 שנים.

אבחון דידקטי הנו תהליך מאבחן, שבמסגרתו מאתר ומסווג איש מקצוע מתחום תורת ההוראה לקויות למידה אצל הנבדק. אבחון דידקטי בודק מספר תחומים, כך שתתקבל תמונת מצב מדויקת המשקפת את יכולותיו של המטופל – ואת הקשיים שהוא חווה.

התחומים הם בסיסיים וכוללים כתיבה, קריאה וחשיבה כמותית. האבחון בודק יכולות קוגניטיביות כגון חשיבה ועיבוד מידע, כישורי קריאה, הבנת הנקרא והכתיבה.

כמו כן בודק האבחון תפקודים התנהגותיים כגון מוטוריקה עדינה וחזותית, יכולת ארגון וחלוקת זמן נכונים ויעילים, אוצר מילים והשימוש בו, זיכרון לטווח קצר, ארוך, ומיידי ועוד.

בסוף האבחון מתקבלת תוצאה המתרגמת את ביצועי הנבדק ליכולות , על מנת לסייע באיתור הסיבות לכשלים לימודיים, ולאפשר ללומד למצות את יכולותיו הלימודיות, ועל מנת לסייע בבניית תוכנית לימודית מותאמת בצורה מיטבית, או לחילופין להפנותו לגורמי מקצוע וייעוץ נוספים.

ההגעה לאבחון דידקטי במתי"א, נעשית לאחר תהליך של איתור התלמיד בביה"ס, בעקבות פניית מחנכת או מורת מקצוע ליועצת בית הספר. הפנייה נעשית רק לאחר אישור זכאותו של התלמיד בועדת שילוב מוסדית לאותה שנת לימודים.

השרות ניתן לבתי ספר ממ"ד ומ"מ בלבד.

כתובת דוא"ל rahel.greenvald@matya365.org.il